Rookverspreiding in verkeerstunnels bij brand

Conclusie: aan de hand van de berekeningen kan de conclusie worden getrokken dat bij brand in een verkeerstunnel de snelheid van de langsventilatie in de rijrichting zo hoog mogelijk moet worden gekozen. Het risico voor de zich in de tunnel bevindende mensen is bij deze optie het minst. Bij grote branden zal evenwel in dit geval op aanzienlijke schade aan de tunnel moeten worden gerekend.

Datum rapport
1 januari 1982
Auteur
Instituut TNO voor Bouwmaterialen en Bouwconstructies (IBBC-TNO), Centrum voor Brandveiligheid; [J.A. van Aken]
Uitgever
IBBC-TNO.
Annotatie
16 p.
ill., bijl.
(IBBC-TNO-rapport ; B-82-455)
Opdracht no. 65.3.2626
Met lit.opg.
In opdracht van [Ministerie van Verkeer en Waterstaat], Rijkswaterstaat, Directie Sluizen en Stuwen (RWS, SS)
Rapport met alle berekeningen in de bijlagen
Documentnummer
216764