Overlagen ZOAB met ZOAB : haalbaarheidsstudie overlagen
Om de mogelijkheden bestaand ZOAB te overlagen met ZOAB te onderzoeken, is een literatuurstudie uitgevoerd en zijn verschillende proefvakken aangelegd. Verschillende overlagingsproefvakken zijn aangelegd op de A27, A28, A50, A7 en A2 (RW27, RW28, RW50, RW7, RW2). Het onderzoek is gericht op de technische haalbaarheid en de functionele eigenschappen (geluidsreductie en waterdoorlatendheid). De levensduur van de onderzochte overlagingen moet nog nader worden bepaald aan de hand van het lange-termijngedrag van de proefvakken. Een inschatting van de levensduur is gemaakt aan de hand van laboratoriumonderzoek van proefstukken uit de weg. Op de inmiddels 11 jaar oude vakken lijkt de mate van rafeling, net als bij een conventionele ZOAB-deklaag, bepalend te zijn voor de levensduur.
- Datum rapport
- 1 januari 1998
- Auteur
- Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Dienst Weg- en Waterbouwkunde (RWS, DWW), Hoofdafdeling Infrastructuur, Afdeling Realisatie en Onderhoud (IR); R.J. van Gent; projectbegeleider J. van der Kooij
- Uitgever
- Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Dienst Weg- en Waterbouwkunde (RWS, DWW).
- Annotatie
-
101 p.
foto's, tab.
Rapportnr. W-DWW-98-072
In opdracht van Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Hoofdkantoor Rijkswaterstaat (RWS, HW)
Uitgevoerd in het kader van het project "Hergebruik ZOAB"
Met lit.opg.
ZOAB = zeer open asfaltbeton - Documentnummer
- 111484