Toepassing van voorlichtingstechnieken : eerste deelrapport : formulering theoretische richtlijnen
Bespreking van een aantal sociaal-psychlogische theorieën en modellen, die een bijdrage kunnen leveren aan de effectiviteit van voorlichtingsactiviteiten op het gebied van verkeersveiligheid. Aan de hand van een leertheoretische benadering worden de volgende theorie'en en modellen belicht: McGuire's model van persuasieve communicatie; sociale beoordelingstheorie; cognitieve-consitentietheorieën; attributiebenaderingen; een aantal combinatiemodellen; sociale vergelijkingstheorie; innovatie-beslissingsproces.
- Datum rapport
- 1 januari 1985
- Auteur
- Verkeerskundig Studiecentrum (VSC), Rijksuniversiteit Groningen (RUG); T. Rooijers
- Uitgever
- Rijksuniversiteit Groningen, Verkeerskundig Studiecentrum (RUG, VSC).
- Annotatie
-
73 p. fig. ; 30 cm Onderzoek uitgevoerd in het kader van het project Toepassing Voorlichtingstechnieken in opdracht van de Directie Verkeersveiligheid (DVV) van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat. - Lit. opg. : p. 68-73
- Documentnummer
- 227815