Corridorstudie Amsterdam-Utrecht (CAU)

In deze Corridorstudie Amsterdam Utrecht (CAU) wordt een tracéprocedure gecombineerd met een MER-procedure. De huidige capaciteitsproblemen van weg en rail tussen Amsterdam en Utrecht worden geschetst alsmede de verwachte situatie in 2010. De 4 aangereikte alternatieven om de problemen op te lossen gaan allen uit van een verdubbeling van het spoor en een aftakking bij station Bijlmer of Holendrecht naar Schiphol, de zogenaamde Utrechtboog. Aangezien de overheid de automobiliteit wil terugdringen, voorziet een aantal alternatieven niet in een verbreding van RW2. Het Amsterdam-Rijnkanaal blijft in ieder geval zoals het is. De CAU bestaat uit een hoofdnota en 5 deelnota's. In de deelnota's worden aspecten van de capaciteitsvergroting op het gebied van bijvoorbeeld economie maar ook natuur, milieu en landschap nader uitgewerkt.

Datum rapport
1 januari 1993
Auteur
Stuurgroep Corridorstudie Amsterdam-Utrecht, [voorzitter J.J.T. Danhof]; Nederlandse Spoorwegen, Ministerie van Verkeer en Waterstaat
Uitgever
De Groot.
Annotatie
krt., fig., tab. ; 30 cm
Ligt ter inzage van 15 november 1993 tot 15 januari 1994. - CAU-nota. Dl.1: hoofdnota. - Dl. 2: deelnota verkeer en vervoer en deelnota infrastructuur. - Dl. 3: milieu, natuur en landschap. - Dl. 4 ruimtelijke ordening en deelnota economie. - Dl. 5: kaarten
Documentnummer
180738