Enkele aspekten van de scheepsgeïnduceerde waterbeweging in klasse IV vaarwegen : verslag literatuurstudie
In het kader van de verbetering van de Brabantse en Midden-Limburgse kanalen zijn plannen uitgewerkt de Zuid-Willemsvaart te verruimen van een klasse II vaarweg tot een klasse IV vaarweg. Ten behoeve van een optimalisering van het voorlopige ontwerp van de klasse IV vaarweg is na overleg met vertegenwoordigers van [Ministerie van Verkeer en Waterstaat], Rijkswaterstaat (RWS) Directie Noord-Brabant (NB), Dienst Verkeerskunde (DVK), Deltadienst (DD) en het Waterloopkundig Laboratorium door de Directie Noord-Brabant aan het WL opdracht verleend tot het uitvoeren van een literatuurstudie. Deze literatuurstudie omvat een beknopte inventarisatie van de grootte van de belastingen van het kanaaldwarsprofiel door de scheepsgeïnduceerde waterbeweging. In het verslag van deze literatuurstudie is de nadruk gelegd op de maximale grootte van de meest ongunstige belastingen van het ontworpen kanaaldwarsprofiel.
- Datum rapport
- 1 januari 1983
- Auteur
- (M. van der Wal); Waterloopkundig Laboratorium = Delft Hydraulics Laboratory
- Uitgever
- Waterloopkundig Laboratorium (WL) = Delft Hydraulics Laboratory.
- Annotatie
-
59 p. fig. ; 30 cm R1894
- Documentnummer
- 70120