Onderzoek evaluatie van interactieve methoden : concept-eindrapportage (deelproject 1)
Een belangrijke reden voor het Ministerie van VenW om interactief beleid te voeren, is het vergroten van draagvlak. Er zijn inmiddels diverse methoden van interactieve beleidsvoering toegepast, zoals 'InfraLab', de 'Ketenbenadering', 'WegVerlichting', 'Bestuur voor de Spiegel', het 'Open Planproces' en 'Het Kan Verke(e)ren'. Inzicht in de effecten van deze methoden is vooralsnog beperkt. Een belangrijke kennisleemte is dat niet duidelijk is in welke situatie en bij welke doelstelling, welke methode het meest geschikt is. Teneinde deze leemte op te vullen is een project gestart, waarvan deelproject 1 in dit rapport wordt beschreven. Dit deelproject behelst de inventarisatie en de beoordeling van interactieve methoden en van de evaluatie-studies ernaar.
- Datum rapport
- 1 januari 1998
- Auteur
- I.M.A.M. Pröpper, D.A. Steenbeek; Partners & Pröpper
- Uitgever
- Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Adviesdienst Verkeer en Vervoer (RWS, AVV).
- Annotatie
-
2 dl.
ill.
Dl. 1: Hoofdrapport. - Dl. 2: Bijlagenboek
Met lit. opg
Onderzoek in opdracht van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, RWS, AVV
Projectbegeleiding J. Berveling - Documentnummer
- 74499