Randvoorwaarden voor de aanvaarkonstruktie bij keersluis te Ravenswaaij
In het kader van de rekonstruktie van het Amsterdam-Rijnkanaal t.b.v. de duwvaart wordt een ontwerp voorbereid voor een keersluis te Ravenswaaij. Deze keersluis moet tegen aanvaring beschermd worden. In deze nota wordt onderzocht welke mogelijkheden er zijn om aanvaring te voorkomen. Uit het onderzoek blijkt dat de kans op aanvaring uiterst klein is. Nagegaan is echter welke aanvaringen theoretisch te voorkomen zijn. Dit kan door een tijdige informatie van de scheepvaart over de op handen zijnde sluiting en een lokaal waarschuwingssysteem. De bewegingsenergie waarmee rekening moet worden gehouden bij het ontwerpen van een aanvaarkonstruktie is afhankelijk van het aan te brengen waarschuwingssysteem, waarbij onderscheiden zijn: geen, beperkt en uitgebreid systeem. Voor elk van deze situaties is een raming gemaakt met welk schip en welke snelheid rekening moet worden gehouden bij het bepalen van de maatgevende bewegingsenergie.
- Datum rapport
- 1 januari 1979
- Auteur
- [projectleider G. van Vliet]; [Ministerie van Verkeer en Waterstaat], Rijkswaterstaat, Dienst Verkeerskunde, Hoofdafdeling Scheepvaart
- Uitgever
- Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Dienst Verkeerskunde (RWS, DVK).
- Annotatie
-
12 p.
fig., tab. ; 30 cm
Nota S77.23 - Documentnummer
- 75002