Bedieningsregime spoorbrug Gouda en infrastructurele voorzieningen : advies

Het openingsregime van de nieuwe hoge viersporige hefbrug over de Gouwe is zowel voor het treinverkeer als de scheepvaart van groot belang. De oude draaibrug zou moeten worden afgebroken, maar het blijkt, dat er dan capaciteitsproblemen op het spoorwegnet ontstaan. Eerst wordt gekeken naar de gewenste infrastructuur op lange termijn. Geadviseerd wordt een nieuwe hoge spoorbrug te bouwen op de plaats van de oude draaibrug met openingen buiten, maar ook 2x binnen de basisperiode van de treindienst (10.00-16.00). Vervolgens wordt een advies voor het bedieningsregime voor de periode 1993-1996 opgesteld. Dit advies is onverbrekelijk verbonden met de gemaakte keuze voor een tweede hoge brug op lange termijn (na 1996). Tot slot wordt gekeken naar de consequenties van het bedieningsadvies en de voorwaarden die gesteld moeten worden, en wordt voorgesteld dit advies in 1994 te evalueren.

Datum rapport
1 januari 1992
Auteur
met medew. van] TERP [en] Bureau Goudappel Coffeng (BGC); [Werkgroep Onderzoek Bedieningsregime Gouwe Spoorbrug [voorzitter W. Walta]
Uitgever
TERP.
Annotatie
17 p.
tab.
Onderzoek in opdracht van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat Rijkswaterstaat (RWS), Dienst Verkeerskunde (DVK), Hoofdafdeling Scheepvaart. - Project S90.701. - Projectbegeleiding R. Wijnstra
Documentnummer
185356