Deelrapport uitwerking compensatiebeginsel : trajectnota/MER A4 Schiedam-Delft
In het kader van de verbetering van de verkeersafwikkeling in de zuidvleugel van de Randstad i.c. de verbinding tussen de agglomeraties Den Haag en Rotterdam is de trajectnota/MER A4 (RW4) Delft-Schiedam in voorbereiding. In deze trajectnota/MER worden vijf alternatieven bestudeerd. Dit deelrapport geeft uitwerking aan het compensatiebeginsel, zoals dat verplicht is gesteld in het Structuurschema Groene Ruimte (SGR, 1993) en heeft als doel het inventariseren van de mogelijkheden en realisatiekansen van compensatie binnen de gestelde alternatieven. Na introductie van het compensatiebeginsel, beschrijving van de inperkingen en uitgangspunten van dit deelrapport en de technische uitwerking van het compensatiebeginsel, worden de effecten van de alternatieven beschreven t.b.v. het nemen van compenserende maatregelen volgens het Structuurschema.
- Datum rapport
- 1 januari 1996
- Auteur
- [Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat], Dienst Weg- en Waterbouwkunde, [Hoofdafdeling Infrastructuur, Afdeling Milieumaatregelen (IM); R. Cuperus; begeleid door Werkgroep Landschapsplan/Compensatieplan RW4 Midden-Delfland]
- Uitgever
- Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Dienst Weg- en Waterbouwkunde (RWS, DWW).
- Annotatie
-
18 p. tab., krt. Rapportnr. W-DWW-96-019 In opdracht van Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Directie Zuid-Holland (RWS, ZH) Opgesteld in het kader van de DWW-programma's MER en Versnippering MER = milieueffectrapportage Met lit.opg.
- Documentnummer
- 64853