Infrastructuur en mobiliteit in de Randstad, het Ruhrgebied en de regio Antwerpen-Brussel-Gent : nade analyse van aanbod en gebruik van infrastructuur, mobiliteit en de achtergronden hiervan voor drie Europese metropolitane gebieden : eindrapport

Bevat de resultaten van het vervolg van de studie Euronet 2. Het is een vervolg op de studie 'Vergelijking aanbod en gebruik hoodwegennet in enkele Europese metropolen'. De uitkomsten van de eerste studie gaven aan dat de autosnelwegen in de Randstad zwaarder belast zijn dan in het Ruhrgebied en de regio Antwerpen-Brussel-Gent. Ook is er minder onderliggend hoofdwegennet beschikbaar. In deze vervolgstudie is nader onderzocht hoe de historische ontwikkeling van het wegennet bijgedragen heeft aan de problemen en of de Randstedelingen bij gebrek aan onderliggend wegnet vaker de snelweg opzoeken. De verschillen in mobiliteit tussen de regio's is uitvoerig onderzocht. Daarnaast is naar verschillen in activiteitenpatronen, woningmarkt en arbeidsmarkt gekeken als verklaring voor de geconstateerde verschillen.

Datum rapport
1 januari 1997
Auteur
TNO, Centrum voor Infrastructuur, Transport en Regionale Ontwikkeling (TNO INRO); H.D. Hilbers, I.R. Wilmink, Krolis
Uitgever
TNO, INRO.
Annotatie
XII, 83 p. 
bijl., tab., fig., krt.
Met samenv. in het ned. en eng.
In opdracht van: Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Hoofdkantoor (HDK)
Met lit.opg.
Rapportnr.: 97/NV/282
Documentnummer
135987