Afrekenen met files : samenvatting, conclusies en aanbevelingen

In hoofdstuk 1 wordt het belang van verkeer en vervoer en de wenselijkheid van het opheffen dan wel voorkomen van knelpunten in de weginfrastructuur nader onderbouwd. Hoofdstuk 2, waarin de effecten van het huidig beleid op de automobiliteit, op de capaciteit van het netwerk van landwegen en oeververbindingen, en in het bijzonder op de aard en omvang van de knelpunten in de Randstad worden vastgesteld onder verschillende omgevingsscenario's met een tijdshorizon van ongeveer 15 jaar. De voornaamste beleidsvariabelen worden behandeld en op hun doelmatigheid en kosteneffectiviteit getoetst en de noodzaak tot samenvoegen van beleidsvariabelen tot evenwichtige pakketten wordt onderstreept in hoofdstuk 3. Tenslotte zijn een tweetal beleidsvarianten uitgewerkt ter illustratie van de gevolgde methodiek en als aanzet tot beleidsformulering.

Datum rapport
1 januari 1986
Auteur
McKinsey& Company; Ministerie van Verkeer en Waterstaat (V&W)
Uitgever
McKinsey& Company.
Annotatie
2 dl.
schema's
Dl. 2: bijlagen
In opdracht van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat 
In samenwerking met de Begeleidingscommissie Onderzoek MacKinsey bereikbaarheid Randstad (voorzitter B.W. Biesheuvel)
Documentnummer
39308